Pozycjonowanie strony w Google, koszt i sposoby rozliczeń. Cena pozycjonowania to jeden z najbardziej interesujących zagadnień przy wyborze agencji SEO. Dlatego dzisiaj zajmiemy się kosztem pozycjonowania i ryzykiem związanym z wybranym sposobem wynagrodzenia.
Zacznijmy jednak od wytłumaczenia zasad tej gry jaką jest pozycjonowanie. Jeżeli odniesiemy się do „teorii gier” pozycjonowanie jest grą o sumie zerowej. Czyli taką, w której zysk jednego gracza jest stratą innego gracza. Ponieważ nie ma dwóch pierwszych, dwóch drugich czy trzecich miejsc. Twoi konkurenci rywalizują o te same pozycje w wynikach wyszukiwania co Ty. Najprawdopodobniej tak jak Ty korzystają z firm zajmujących się SEO. Możemy założyć, że każda z tych firm stara się równie mocno aby te wysokie pozycje osiągnąć. Wszak zależy jej na zadowoleniu Klienta, dzięki czemu Klient pozostanie lojalny i dalej będzie kontynuował współpracę.
Wszyscy rywalizują ale ilość zwycięskich miejsc jest ograniczona. Możesz się bardzo starać ale Twoi konkurenci mogą się starać bardziej. Na przykład mogą przeznaczać więcej środków na publikacje zewnętrzne, optymalizację treści, linki, tworzenie stron wspierających. Ponadto mogą mieć przewagę czasu. Przykładowo ich domena istnieje 15 lat a Ty otworzyłeś biznes pół roku temu. Tym samym oni budują swoją przewagę od lat.
Z tego powodu często na efekty pozycjonowania nie przychodzą szybko. Oczywiście zależy to od branży i każda sytuacja jest indywidualna. Klienci nie chcą płacić za starania tylko za efekty. Większość agencji nie godzi się na to i jest to jak najbardziej zrozumiałe. Agencje ponoszą koszty a uzyskanie efektów nie zawsze jest związane z poziomem ich starań.
3 sposoby rozliczeń – pozycjonowanie strony w Google koszt.
Dlatego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku w naszej firmie proponujemy 3 różne systemy wynagrodzeń. W których wysokość wynagrodzenia zależy od poziomu ryzyka. Są to:
- Abonament
- Succes Fee
- Wynajem pozycji
1 Abonament
Abonament jest stałym wynagrodzeniem, które otrzymujemy za wykonanie umówionych działań w miesiącu. Rozliczasz się w ten sposób za pracę. Zazwyczaj wycenianą po stawce roboczo godziny specjalisty. Na przykład pozyskanie określonej liczby linków do strony internetowej. Zoptymalizowanie wskazanej liczby podstron. Monitoring pozycji czy audyt strony internetowej a nawet tworzenie treści np. na bloga.
ZALETY | WADY |
Przewidywalny, stały koszt. | Wynagrodzenie niezależne od efektu. |
Tańszy niż Succes Fee. | |
Płacisz za wykonaną pracę. |
Jest to najbardziej optymalna forma współpracy. Klient płaci za wykonaną pracę, która ma na celu osiągnięcie wysokich pozycji i optymalizacje serwisu. Kluczowe w tym przypadku jest określenie zakresu działań. Tak aby dwie strony odnosiły korzyści ze współpracy.
2 Succes Fee
Succes Fee to wynagrodzenie za osiągnięty efekt. Umawiamy się, że wynagradzasz nas za poprawę pozycji Twojej strony. Na przykład obecnie Twoja strona znajduje się na 75 pozycji w wynikach wyszukiwania. Po miesiącu przesuwamy ją na pozycję 54 i za ten efekt uzyskujemy umówione wcześniej wynagrodzenie. Po osiągnięciu pierwszych stron wyników wyszukiwania, również otrzymujemy wynagrodzenie za utrzymanie tych pozycji.
ZALETY | WADY |
Płacisz za efekt. | Wysokie wynagrodzenie po osiągnięciu celu. |
Niskie koszty początkowe. | Różne koszty miesięczne uzależnione od pozycji. |
Niskie ryzyko. |
Przy takim rozwiązaniu większość ryzyka przechodzi na wykonawce. Ponieważ agencja otrzymuje wynagrodzenie za efekt nie za wykonaną pracę. Dlatego frazy muszą być na tyle atrakcyjnie wycenione aby wynagrodzenie po osiagnięciu efektu rekompensowało jego brak wcześniej.
3. Wynajem pozycji
Wynajem pozycji to wynagrodzenie za umieszczenie oferty na stronie internetowej, która jest wypozycjonowana na interesujące Ciebie frazy kluczowe. Agencja przejmuje koszty związane z wypozycjonowaniem i stworzeniem strony internetowej. Ty płacisz wynagrodzenie za to, ze strona prezentuje Twoją ofertę po osiągnięciu płatnych pozycji w wynikach wyszukiwania.
ZALETY | WADY |
Niski koszt. | Różne koszty miesięczne uzależnione od pozycji. |
Tańszy o około 50% niż Succes Fee. | Nie jesteś właścicielem strony. |
Płacisz za efekt. |
Przy takim rozwiązaniu wykonawca przejmuje wszystkie koszty związane ze stworzeniem strony, jej utrzymanie i pozycjonowaniem. Ty płacisz tylko za efekt. Wynajem pozycji jest o 50% tańszy niż Succes Fee ponieważ agencja pozostaje właścicielem wypozycjonowanej strony.
Podsumowanie – pozycjonowanie strony w Google koszt.
Koszty pozycjonowania strony zależą od branży w jakiej działasz konkurencyjności rynku. Natomiast sposób rozliczeń od tego kto ponosi większe ryzyko działań. Z pewnością mamy w tym zakresie dosyć unikalną ofertę. Jeżeli chciałbyś o niej porozmawiać umów się z nami na bezpłatną konsultację.